අඹගෙඩි රාජ්‍යය 01

ඉයන් මාමාගේ තරඟයේ ජයග්‍රාහකයන් නිදහස් සිතුවිලි බ්ලොග් අඩවියේ රවීතුමා ප්‍රකාශයට පත් කරලා අවසන්.. ගෞරවනීය රවීතුමාට ස්තූතියි විශාල වැඩකන්දරාවක් එක්ක පුලුවන්තරම් ඉක්මනින් අවසාන තීරනය ප්‍රකාශයට පත් කිරීම ගැන..
ඒ ප්‍රකාශය ඉයන්ගේ අඩවියේ මෙතනින් ඔයාලට බලන්න පුලුවන්..
ජයග්‍රහණය කල සියලුම දෙනාට අරුගෙන් උණුසුම් සුභ පැතුම්..

ඒ වගේම ඉයන් මාමට හුඟක් ස්තූතියි තමන්ගේ මුදල්, කාලය වැය කරලා බ්ලොග්කරුවන්ට දෙන මේ අති විශිෂ්ට උපකාරයට....

ඉතින් මං මගේ පාඨක පිරිසට දෙන තිලිනයක් විදියට අලුතින් කතා සීරිස් එකක් ලියන්න හිතුවා.. මගේ හිතේ ඒ අදහස ඇත්තටම පැල පදියං උනේ හුඟක් දවසකට ඉස්සෙල්ලා.. ඒත් වස්තු බීජයක් හොයා ගන්න අමාරු වුනා.. ඒත් පරණ ප්‍රසිද්ධ බ්ලොගයක් අහම්බෙන් මුණ ගැහුන නිසා දෙයියනේ කියලා අදහස් ගංගාවක් ගලාගෙන ආවා.. මගේ හඳුන්පත කී ගානවා දැන් නම් ලියපන් ලියපන් කියලා.. 
මුලින්ම කියෙව්ව කෙටි-නවකතා සීරීස් එක නම් මගේ හිතට වැදුන් නෑ.. දෙවනියට හම්බුනේ ප්‍රසිද්ධ නුවර කුමාරි බ්ලොග් අඩවිය.. ඒකේ තමා සුරංගනා කතා සීරිස් එකක් තිබ්බේ. ඒත් ඒක ඉවර වෙලා තිබුනේ නැද්ද කොහෙද ඒකට නම් මට දුක හිතුනා..

මං ඇත්තටම වැඩිය බ්ලොග් කියවලා තිබුනෙත් නෑ බ්ලොග් එක පටන් ගන්නකොට...දැන් තමා පරණ ඒවත් ඒකට හරියන්න වෙලාව හම්බුනාම කියවන්නේ... එහෙනම් මගේ අලුත් පර්‍යේෂණ මට්ටමේ තියන හැකියාව පොඩ්ඩක් බලා ඉන්නකෝ... ස්තූතියි හැමෝටම..... (මගේ කචකචේ අමාරුවෙන් හරි අහන් හිටියටත් එක්කම)

ඹගෙඩි රාජ්‍යය 01


ඔන්න එකමත් එක කාලෙක, ඒ මීට අවුරුදු සිය දහස් ගණනකට පූර්වයේ පරණ රෝම අධිරාජ්‍යය මහත් සශ්‍රීකව පැවතුන සමයේ ගොඩබිම් හතකටත් මුහුදු හතකටත් මෙහායින් අඹගෙඩි හැඩයක් තිබුන තවත් සශ්‍රීක දිවයිනක් තිබුනා.. 
ඒකේ උන්නේ හුඟක් ආඩම්බර උදවිය කියලා මුළු ලෝකේ පුරාම සුපතල වෙලා තිවුනේ.. ඒත් රෝම අධිරාජ්‍යයේ හුඟක් සහ සම්බන්ධතා මේ අඹගෙඩි රාජ්‍යය එක්ක තිබුන නිසා රෝම රාජ්‍යය, අඹගෙඩි රාජ්‍යය සමඟ උන්නේ හුඟක් සහයෝගයෙන්..
ඒ නොමිලයේ රෝමයේ අධ්‍යාපනය ලබාගන්න අඹගෙඩි රාජ්‍යයේ ජනතාවට ලැබුන අතිවිශේෂ වරප්‍රසාදය එක්ක... ඒ වගේම ඒ වරප්‍රසාදය හුඟක් සියවස් ගණනකට වඩා පරණ එකක්.. ඒ කාලයේ අඹගෙඩි රාජ්‍යයේ ජනතාව රෝමයේ ගිහින් රෝමයේ තිබුන හැම ශිල්පයක්ම ඉගෙන ගෙන ඇවිත් අඹගෙඩි රාජ්‍යයේ රජයේ විශ්ව විද්‍යාලයේ උගැන්නුවා.. ඉතින් පසු කාලීනව අඹගෙඩි රාජ්‍යයේ ජනතාවට රෝමයේ යන්න වුවමනා වුනේ නැහැ ඉගෙන ගන්න.. ඒ වගේම අඹගෙඩි රාජ්‍යයේ ජනතාව පෙරදිග වෛද්‍ය විද්‍යාව ගැන හුඟක් පර්‍යේෂණ කරලා දියුණු තත්වයක පවත්වාගෙන ගියේ.. රෝමයේ හොඳ කල නොහැකි අසනීප පවා අඹගෙඩි රාජ්‍යයේ සුව කලා.. ඉතින් රෝමය අඹගෙඩි රාජ්‍යය සමඟ තිබුන රාජ තාන්ත්‍රික සම්බන්ධතා කවදාවත් කඩා බිඳ වැටෙන්න ඉඩ දුන්නෙ නැහැ.
ඒ වගේම අඹ ගෙඩි රාජ්‍යට ඒ නම වැටෙන්න හේතුවක් තමා අඹ ගෙඩි රාජ්‍යයේ තිබුන මී අඹ රෝමයට ඇතුලු ලෝකය පුරා අපනයනය කිරීම.. ඒවා අඹගෙඩි රාජ්‍යයේ හැර කිසිම තැනක මොන පරිසර තත්ව යටතේවත් හැදුනේ නෑ.. ඒ මී අඹ හැදුනේ අඹගෙඩි රාජ්‍යයේ විතරයි.. ඒත් රෝමයේ රජතුමා ඉඳලා හැම ජනතාවම මේ මී අඹ රෝමයේ හදා ගන්න මහන්සි වුනා.. ඒ වගේම රහසක් තිබුනා රෝමයේ ජනතාව අතර, මී අඹ රෝමයේ පැල කරපු කෙනෙක්ට රන් ආකරයක් තෑගි ඔප්පුවකින් පිරි නමනවා කියලා.. මොකද මී අඹ වල රස නිසා රෝමයේ ජනතාව විතරක් නෙවෙයි මුළු ලෝකෙම ජනතාව මේ මී අඹ කන්න ඇබ්බැහි වෙලා උන්නේ.. ඉතින් මී අඹ රෝමයේ හදා ගන්නවා කියන්නේ රෝමය තව හුඟක් සශ්‍රීක වෙන්න හැකි වෙනවා කියන එකනේ...

මතු සැබඳේ..


*****************

Comments

Post a Comment

Popular Posts